donderdag 7 augustus 2014

Rostock

Gister was een ramp dag.
Ik had weer eens een modificatie ontworpen, dit keer aan een belt-clip.

Dus: Orca van de stroom, Laptop uit, slopen slopen, bouwen bouwen. Stroom er weer op en ..... NIKS

Nada. Het moederbord lijkt gefrituurd ofzo, in elk geval ziet de computer de printer niet meer.
Dat wordt buffelen want het moederbord is niet meer in de handel. Een nieuwe generatie is 3x zo duur en voor 2x het moederbord heb ik een andere printer.

Gelukkig ben ik gauw jarig, dus mijn liefje ziet het trauma al aankomen en zegt: Koop maar een nieuwe.

Dan kan ik toch blijven hobbyen, terwijl ik de Orca reviseer en upgrade naar Ramps (een goedkopere moederbord omgeving op Arduino in plaats van op propriatary (dure) GENx)

Na overleg met de technische staf (Zoon1 en zoon2) heb ik deze besteld. Een mini Rostock.
Nu maar op de post wachten :-)
Rostock Mini Delta

Een Delta printer beweegt de kop met een stangenstelsel in de vrije ruimte. Dit in tegenstelling tot Cartesiaanse printers die een wagen laten lopen in x- en y- richting.

Je gelooft je ogen niet als je deze bezig ziet... ludiek is te weinig eer !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten